מבקר העירייה | דו"ח שנתי 2021 בצירוף הערות ראש העיר

עיריית רמת - גן דו"ח מבקר העירייה לשנת 2021 ניהול מערך הסעות תלמידים 192 7 . התקשרות עם חברת הפיקוח 7.1 . מערך ההיסעים בעירייה כולל מספר רב של מרכיבים ומחייב ניהול, פיקוח ובקרה של המערך הכולל. לצורך כך, נהוג להתקשר עם חברה חיצונית המתמחה בתחום ולקיים את המערך בצורה מקצועית ולוודא כי הסעות התלמידים מתבצעות באופן תקין ובהתאם לדרישות העירייה. 7.2 . עד לשנת הלימודים תש"פ העירייה התקשרה עם חברת הסעות שזכתה במכרז משכ"ל ומשכ"ל ביצעו פיקוח על ביצוע ההסעות בפועל. 7.3 . החל משנת הלימודים תשפ"א התקשר אגף החינוך בעירייה עם חברה חיצונית (להלן: " חברת הפיקוח .)" 7.4 . מסקירת כרטסת הנהלת החשבונות של העירייה עולה כי היקף ההתקשרות עם חברת הפיקוח בשנת 2020 הסתכם לסך של 1,007,186 .₪ 7.5 . אגף החינוך יצא במכרז להתקשרות עם חברה לפיקוח על מערך ההיסעים. 7.6 . מסקירת הנתונים והפעילות של חברת הפיקוח עולה כי מתבצע פיקוח ובקרה של גורם מקצועי שמנהל את מערך ההיסעים, ניהול מסלולי ההסעות, מעקב אחר ביצוע ההסעות, אישור החשבוניות, וכד'. 7.7 . מהביקורת עולה כי חברת הפיקוח מנהלת את מסלולי ההסעות באמצעות מערכת ממוחשבת ייעודית הנשמרת ב"ענן" אלקטרוני ונגישה לעובדי המחלקה , הם מנהלים מעקב אחר ההסעות והמלווים באופן שוטף באמצעות המערכת ואפליקציה ייעודי ת , מבצעים פיקוח ובקרה על המסיעים במהלך העבודה השוטפת על ידי בקרות שטח , בודקים את החשבונות המוגשים לתשלום עם קבלתם מהמס י עים טרם העברתם לבדיקה של נציג העירייה, מנהלים ו מעדכנים את המסלולים בשינויים השונים במהלך השנה, בתיאום ובשיתוף פעולה שוטף ורצוף עם עובדי מחלקת ההסעות. 8 . מערכות ממוחשבות 8.1 . מערכת ממוחשבת מהוו ה כלי עזר יעיל ואפקטיבי לניהול ותפעול התהליכים, ביצוע, מעקבים ובקרות. 8.2 . שימוש מושכל במערכות ממוחשבות עשוי לסייע ל עירייה בניהול מערך ההיסעים, בין היתר בטיוב מסלולי ההסעות, בדיקת זכאות תלמידים להסעה, בקרה על תשלומים, טיפול בתקלות ועוד, תהליכים העשויים להביא לי עילות וחיסכון בהוצאות הפעלת מערך ההסעות מחד ומיצוי מרבי של הכנסות ה עירייה מכספי השתתפות משרד החינוך מאידך .

RkJQdWJsaXNoZXIy NDU2MA==