ראשי | מתחברים לקהילה | דת ומסורת | רמת-גן עירי - עלון תורני לתושבים | רמת-גן עירי - עלון מספר 15 רמת-גן עירי - עלון תורני לתושבים

רמת-גן עירי - עלון מספר 15

 

  • ישראל זינגר
    ראש עיריית רמת-גן


    קוראות וקוראים יקרים,

    חג החנוכה הוא חג מיוחד. חג בו אנו מציינים את נס פך השמן ואת תבוסת הרבים מול המעטים. בימים אלו, אני נזכר בדבריו של הרב צבי יהודה קוק – ממנהיגיה הרוחניים של הציונות הדתית – שאמר כי ישנם שני סוגי ניסים: נס גלוי ונס נסתר. נס גלוי הוא נס פך השמן, שהשמן דולק יותר ממה שהוא יכול לדלוק ע"פ הטבע. נס הנסתר
    הוא נס הניצחון במלחמה.

    ימים אלו הם ימי שמחה עבור המשפחה הנפגשת סביב נרות החנוכה. בנימה זו נזכיר לתושבים היקרים את שורת האירועים שמקיימת העירייה בימי חג החנוכה. מפעילויות לילדים ועד הופעות למבוגרים וכל פעילויות העירייה שנעשות בימים אלו, יתבצעו ללא עלות כלל מצד התושבים.

    אנו מציינים את יציאתו לגמלאות של דמות נערצת - הרב יעקב אריאל מחשובי הפוסקים והרבנים בציונות הדתית שסיים את תפקידו כרב העיר ר"ג. זכתה עירנו ובשנת 1990 הפך הרב לדמות תורנית דומיננטית ומובילה בציונות הדתית. מי יתן ונזכה להנות מאורו עוד שנים רבות.

    בברכת חג חנוכה שמח

    שלכם ובשבילכם,

    ישראל זינגר
    ראש העיר

  • דבר העורך | הרב צבי שינפלד, יועץ ראש העיר לענייני דת ומסורת

    חג החנוכה הוא בין החגים האהובים על כולם. הישיבה ליד נרות החנוכיה יחד עם בני המשפחה, יוצרת רגעים חמימים להם אנו מחכים כל השנה.

    אחת השאלות הידועות בנס פך השמן, היא מדוע לא נעשה אותו נס במנורה עצמה שבה הדליקו את השמן, שהרי ידועים דברי הגמרא (מנחות כח) שמלכי חשמונאי שנכנסו למקדש וטיהרוהו מטומאתו לא מצאו את המנורה הטהורה והוצרכו לעשות מנורה חלופית משיפודים של ברזל ויש אומרים שעשוה מעץ. הזהו כבודה של המנורה? מהי אם כן מעלת השמן שדווקא בו נעשה הנס המסמל את ייעודו של חג החנוכה, מעלה שאינה קיימת במנורה עצמה שבה לא נעשה הנס?
    מבאר הרב קוק בספרו מועדי הראי"ה שההבדל בין המנורה לשמן הוא ההבדל שבין האמצעי למטרה. המנורה שימשה ככלי החומרי, הממשי, האמצעי להדלקה, ואילו השמן הוא המטרה עצמה, התוכן הרוחני האלוקי המהותי. וזהו בדיוק המאבק בחג החנוכה בין תרבות ישראל ל'תרבותה' של יוון אז והיום, מה צריך להיות היחס הנכון בין המטרה לאמצעי, בין הרוחני לחומרי, בין האלוקי לטבעי.

    בימים ההם בזמן הזה, אנו נשתדל לא רק לקיים את מצוות הדלקת נר החנוכה בפועל אלא גם להבין את משמעותה, נכיר בערכה של המנורה – חנוכיה, אך נדע לחלק בינה לבין השמן שבתוכה, בין האמצעים למטרה.

    בע"ה נזכה לאור המנורה בבניין מקדשנו, אמן.

    בברכה
    הרב צבי שינפלד

  • הרב יעקב אריאל, רבה של רמת-גן | אורות הנרות

    יש המשתמשים בנרות צבעוניים בחנוכה, כל נר בצבע אחר. לא מצינו במקורותינו מנהג זה, אולם דרך זו נפוצה והתקבלה באהדה בבתים רבים בישראל. שלא מדעת יש בצורה זו רעיון עמוק. הנרות שונים ומגוונים. הם מציינים פנים שונות לאירועי החנוכה. הייתה שם גם תורה וגם גבורה, גם תעוזה צבאית וגם תבונה מדינית, גם שאיפת חירות, וגם אהבת העם ואהבת הארץ.

    ניצי אש משלהבת אורם של החשמונאים התעופפו לעברים שונים. לא כל המצטרפים אליהם הונעו מאותו מניע. הם באו ממניעים שונים ומגוונים. ואנו יודעים גם על חילוקי דעות ביניהם. אולם, את כולם איחדה מטרה משותפת אחת - עצמאות יהודית, תרבותית ומדינית. "על הגבורות ועל התשועות ועל הנחמות ועל המלחמות ועל הנפלאות".

    רעיון גדול מכיל בתוכו תת גוונים. ואדרבה, ראוי שכל בעל נטייה יפתח את הנטייה הייחודית שלו, כשבו זמנית רעהו ממלא משימה אחרת, וכולם יחד מושכים מזה ומזה את המרכבה לייעודה. החברה רק מתעשרת בריבוי גווניה. בתנאי אחד: שכל אחד יכיר בנטייתו של השונה של חברו ויראה בשותפות עמו ערך.

    מאבקם של המכבים היה נגד השלטון היווני שהכתיב בכח את תרבותו האלילית בכל האזור, כולל ארץ ישראל. אף אחד, חוץ מעם ישראל, לא העז להרים ראש נגדו. כמעט כולם נסחפו בזרם ההנליסטי הגדול. לצערנו, היו גם בתוכנו משת"פים, מתייוונים, ששיתפו אתם פעולה נגד עמם ותרבותם המקורית. המאבק היה בעיקרו נגד האלילות ותרבותה. האמונה המונותיאיסטית מול הכפירה הפוליתיאיסטית.

    בהמשך דרכו של הרעיון הגדול ובירידתו לחיי המעשה, הפיץ האור הגדול ניצוצות שונים לכיוונים שונים. הבעיה לא הייתה חילוקי הדעות. אלו רק מפרים את החשיבה. קנאת סופרים מרבה חכמה. בתחילת הדרך שיתפו כל הכוחות הפנימיים בעם ישראל פעולה זה עם זה: החסידים והלוחמים, והכוהנים והמדינאים. והממלכה החשמונאית הגיעה להישגים אדירים, צבאיים, מדיניים ורוחניים, וקידשה שם שמים בעולם. אולם, לצערנו, בהמשך הדרך נוצרו בקיעים באחדות הלאומית, ומקץ כמאה שנה התפוררה הממלכה כתוצאה ממלחמת אחים ושנאת חינם.

    אולם, הישגיהם הרוחניים של החשמונאים נשארו לדורות. אמונת הייחוד הישראלית ניצחה את האלילות ותרבותה. לאט לאט החלה אמונה זו להתפשט בעולם. האלילות מוגרה, ותרבות המערב נשענת עד היום במידה רבה על ערכי האמונה והמוסר של התנ"ך.

    מאבקנו היום הוא המשך מאבקם של החשמונאים. אמנם אויבינו למדו מאיתנו את אמונת הייחוד, אולם בניגוד לתפיסתנו הרב-גונית, הם משספים כל מי שאינו נוהג עפ"י הבנתם. אנחנו השפענו על העולם וגם עליהם, ללא אלימות כלשהיא מצדנו, אלא בזכות הדוגמא האישית ומסירות נפשנו על אמונתנו. לא אילצנו אחרים ללכת בדרכנו. בשלום ובמישור הלכנו, וכך למד העולם להכיר את אמונתנו. אויבינו סילפו את אמונתנו בא-להי החסד, הרחמים והשלום. אמונתם שונה, תרבותם אחרת, תרבות האלימות האש והחרב, ועל כך אנחנו נאבקים. אומנם אנו שואפים לכך שהעולם כולו יתלכד סביב אמונת הייחוד, אולם כל עם ילך בדרכו ואנחנו בדרכנו. אנו מאירים נרות קטנים וצבעוניים, הם מבעירים אש שורפת ומכלה. אבוקה זו פסולה. סופה לחסל את עצמה.

    עלינו ללכת בדרכנו, להתחזק באמונתנו, ולהרבות אהבה ואחדות בתוכנו. הנרות שלנו ינצחו את החשך והאפלה שסביבנו.
    לכך התכוון הרב קוק בפתגם החודש: "הבקר הא-להי שבנשמת החשמונאים נתפוצץ לניצוצות. כשיתקבצו לאבוקה אחת ישוב להתגלות".

  • עשה לך רב | מדיני חנוכה

    ש. היכן עדיף להדליק נר חנוכה, על אדן החלון או בפתח הבית?
    ת. בזמננו עדיף על אדן החלון משום פרסומי ניסא.
    ש. אני גר בבניין רב קומות, (למעלה מ- אמה. כ- מטר), היכן אדליק?
    ת. תדליק נר חנוכה על אדן החלון, חשוב גם שבני הבית יראו.
    ש. הוזמנתי להתארח אצל חבר לארוחת ערב, וחוזר לביתי ללון. היכן להדליק?
    ת. כשתחזור לבית, עדיף בדירה שבה ישנים.
    ש. בבית מלון כיצד אנהג, כאשר אסור להדליק בחדר?
    ת בלית ברירה תדליק נר חנוכה בחדר האוכל.
    ש. מתי זמן הדלקת נר חנוכה?
    ת. יש נוהגים בשקיעה ע"פ הגר"א ויש נוהגים בצאת הכוכבים ע"פ השו"ע.
    א'. הנוהגים לפי הגר"א , מדליקים בין מנחה קטנה לתפילת ערבית.
    ב'. הנוהגים לפי השו"ע: קודם תפילת ערבית משום תדיר ואינו תדיר, תדיר קודם. וכן ק"ש דאורייתא.
    ש. אני מגיעה בשעות המאוחרות לביתי, לאחר עבודתי. האם בני הבית צריכים להמתין ולחכות לי?
    ת. עדיף שעקרת הבית תדליק בזמן הדלקת נר חנוכה. (במידה ויש בן לאחר בר מצווה, הבן ידליק ויוציא את כל בני הבית).
    ש. מתי סוף זמן הדלקת נר חנוכה?
    ת. כל זמן שישנם אנשים ברחוב, יש פירסומא ניסא.
    ש. חזרתי מאוחר בלילה, כל בני הבית ישנים, הרחוב ריק מאדם. כיצד אנהג בהדלקת נר חנוכה?
    ת. תדליק נר חנוכה ללא ברכה.
    ש. יצאתי מהבית אחה"צ עם כל בני משפחתי, לביקור משפחתי, ואחזור בלילה. כיצד אנהג בקשר להדלקת נר חנוכה?
    ת. כאשר תחזור לבית מאוחר יותר.
    ש. חייל באוהל סיירים, היכן ידליק נר חנוכה?
    ת. אוהל סיירים בשדה אינו נחשב לבית, לא יכול להדליק שם נר חנוכה, אם יש חדר אוכל במבנה, ידליק בו. ואם אין – יוציאו אותו ידי חובה בבית הוריו. חייל אשכנזי, ישתדל לפחות לראות בעצמו נר של מצווה, אך לא יברך עליו.
    1. מנהג עדות המזרח - ראש המשפחה מוציא את כולם בהדלקת נרות חנוכה.
    2. מנהג עדות אשכנז - כל אחד מבני הבית מדליק לעצמו נר חנוכה.
    ש. בכנס גדול באולם טקסים מרכזי, בלילות חנוכה. כיצד נוהגים בקשר להדלקת נרות חנוכה? הרי יש כאן פירסומא ניסא גדול?
    ת. ידליק ללא ברכה. (בטרם יציאתך לכנס, תדליק בבית עם ברכה)
    ש. הדלקת נר חנוכה בערב שבת, כיצד?
    ת. קודם נר חנוכה, (להקפיד על נר גדול / שמן של שעה וחצי, כדי שידלק לפחות חצי שעה לאחר צאת הכוכבים,) ואחרי כן נרות שבת קודש.
    ש. הדלקת נר חנוכה בצאת השבת, כיצד?
    ת. בבית. סדר הדברים: "הבדלה, ואחרי כן נר חנוכה". הנוהגים להדליק בביהכנ"ס: מיד לאחר תפילת ערבית נר חנוכה – משום פירסומא ניסא. (בטרם שהאנשים מתפזרים) ואחרי כן הבדלה.
    ש. הנוסע לחו"ל, ובשעת זמן הדלקת נר חנוכה יהיה במטוס, כיצד ינהג?
    ת. בטרם יציאתו מהבית, ימנה שליח שידליק במקומו. גם רעיתו יכולה למלא את השליחות.

  • סיפורי חסידים (מפי השמועה) | נס חנוכה הפרטי שלי

    הימים ימי מלחמת יום כיפור. חודשים ארוכים אני משרת בדרום. חג החנוכה מגיע ובכל הג'בלאות רואים את אורות החנוכיות, המאולתרות בעיקרן מתרמילי פגזים. אתה חש את הקשר למכבים, להיסטוריה ושואב עידוד עצום.

    באמצע החנוכה אני נשלח דחוף למשימה. עלי להגיע עד בוקר המחרת לבסיס במרכז הארץ ברכב פולסוואגן דבל קבינה עם שני חיילים.

    לאחר נסיעה בת שעות רבות מהמדבר אני מתקרב למרכז הארץ. השעה קרוב לשתיים עשרה בלילה. חושך, אווירת מלחמה, אין נפש חיה. אנחנו סחוטים מעייפות, רעבים, מתים לכוס קפה. אני מציע לחברה להגיע קודם אלי הביתה לירושלים, לישון, להתקלח ולמחרת מוקדם בבוקר להגיע לבסיס.

    טוב, אני פונה לכיוון ירושלים, ומעשה שטן הרכב נתקע ליד בית זית. השעה כבר אחת בלילה. אנחנו בודקים מה קרה, ומתברר שרצועת המנוע נקרעה. במצב כזה אין כל אפשרות להמשיך. חייבים רצועה רזרבית, ואין לנו. הרכב מלא ציוד צבאי, וכמובן שאין להשאירו בשטח. מה עושים?

    מנסים לעצור פה ושם את הרכבים הבודדים, שמעזים לנסוע בימים אלה ובשעה כזו, אבל לאיש אין פתרון. השעה כמעט שתיים וחצי, ואנחנו מתכוננים לבלות את שארית הלילה המקפיא בצד הדרך. לפתע אני מבחין באורות מכונית מכיוון ההרים -הייתי אומר כמעט מהשמים.

    אני מתרכז באורות המתקרבים ופוער את פי בתימהון. רכב חדש מתקרב אלינו בדיוק כמו הדבל קבינה שלנו, וכשהוא מגיע, נפתח החלון, ודמות של יהודי עטור זקן לבן שואלת אותנו: 'חברה מה קרה? צריכים עזרה?' אני משיב בחצי קול: 'כן, אבל איני בטוח, שיש לך. אנחנו זקוקים לרצועת מנוע לרכב. לתדהמתי הרבה מושיט היהודי את ידו למושב שלידו ומגיש לי דרך החלון רצועה חדשה בדיוק כזו, שאנחנו צריכים. עוד לפני שהספקנו להתאושש, נעלמו האורות בחשכת השמים.

    נס או לא? אני לא יודע. אבל עד היום אני חש את הצלתנו הפלאית באותו לילה. בתור מספר סיפורים ועוד יותר, בתור מי שזכה להצלה באותו לילה מקפיא, אני יכול לומר, שבשבילי היה אותו יהודי לא אחר מאשר אליהו הנביא.

  • תושב אחד בחודש: הרב יצחק ברדע - "פרויקט הסוגייה"

    הרב יצחק ברדע עלה ארצה יחד עם בני משפחתו בגיל 4. אביו בחר את מקום משכנם בעיר רמת גן, ואכן בשנות ילדותו גדל הרב ברמת עמידר. לאחר סיום התיכון, התגייס ברדע לצה"ל ושירת בגדוד 51 של הצנחנים. עם סיום שירותו הצבאי המשיך ללימודים באוניברסיטה.

    באוניברסיטת בר אילן למד תואר ראשון ובאוניברסיטת תל אביב למד תואר שני במשפטים. במקביל, למד גם בישיבה וקיבל הסמכה לרבנות ומאז שנת 1993 הוא משמש בתפקידים רבניים. כאשר בין היתר שימש כרב בית כנסת, רב שכונה וכן רב העיר הספרדי של העיר רמת גן.

    בשנת 1961 נישא הרב לאסתר לבית משפחת קופרמן ולהם ארבעה בנים שכולם ממשיכי דרכו. לבנו הראשון יש קהילה גדולה בניו יורק המחזיקה במקום גם כולל אברכים וישיבה. בנו השני מתגורר ביישוב דולב, שם הוא מקיים פעילות רוחנית, בן נוסף משמש כמרצה ומתגורר בחולון. ובנו האחרון הוא הרב הראשי של חיל האוויר.

    בעשרות השנים בהם משמש הרב בתפקידים ציבוריים, הוא שקד על חיבור ספריו הרבים בניהם ניתן למנות את קיצור שולחן ערוך עם מנהגי הדינים לפי קהילות הספרדים והאשכנזים, פירוש לתורה, ספר משפט והלכה העוסק בנושאים שקשורים להלכה ולחוק הישראלי בדיני משפחה.

    כעת, מציין הרב את פרויקט חייו, ספר "הסוגיה" המסכם סוגיות בתלמוד בבלי ובתלמוד ירושלמי. "לפני 20 שנה התחלתי לכתוב את הספר", הוא אומר לעלון 'רמת גן עירי'. "מפתח העניינים הזה מסייע רבות לכל מי שרוצה לגשת לסוגיה מסוימת. היום כל מי שכותב ספר כותב תוכן עניינים ומאפשר לאדם לדעת מה יש בספר".

    "לפעמים זה עוזר בבירור דברים, אדם מגיע לסוגיה כלשהי ועל ידי הספר הוא יודע את הגודל שלה ואת התוכן. זה מקל על הלומד. אחרי שלמד כמה פרקים יכול להשתמש בספר כחזרה על מה שהוא למד. כתיבת הספר ארכה הרבה שנים כי זה ארוך מאוד. ארבעה כרכים. שניים על התלמוד הבבלי ושניים על התלמוד הירושלמי".

    בימים אלו עובד הרב ברדע על פרויקט נוסף והוא ליקוט רעיונותיו של החת"ם סופר זצ"ל והבאתם בצורה בהירה וקולחת למעיינים בדורנו. "המטרה היא לקחת את הערכים החשובים לבן דורנו בהשקפה ובידע ובהבנת עניינים שונים", מסכם הרב.

  • פרפראות לשולחן שבת קודש | מדרשי חז"ל

    "ויקץ פרעה: וישן ויחלום שנית" (מ"א, ד- ה)
    אמר האדמו"ר אהרן מקרלין זצ"ל לחסידיו: צאו וראו מה בין יעקב לבין פרעה. אצל יעקב נאמר: "ויקץ יעקב משנתו ויאמר..." (כברכת התורה, "ח, ט"ז) – זו דרכם של חסידים ואנשי מעשה. בשעה שמתעוררים משנתם, מיד הם מקיימים "ויאמר": ברכת השחר, קריאת-שמע, תפילת שחרית ותלמוד תורה, אבל אצל פרעה נאמר: "ויקץ פרעה: ויישן ויחלום שנית" – משפקח פרעה את עיניו התהפך על צידו והמשיך בשנתו...

    חלומו של מלך
    "ופרעה חולם" – וכל הבריות אינם חולמים? אלא חלומו של מלך, חלום של כל העולם הוא (בראשית רבה פט'), "ופרעה חולם" – היה לו לומר חלם! מלמד שכל אותן שתי שנים היה פרעה רואה את החלום בכל לילה ולילה ולא היה זוכרו, עד שהגיע קץ יוסף לצאת מבית האסורים, השכים בבוקר והיה זוכרו (מדרש הגדול).

    אין סומכים על הנס
    "ויהי מקץ שנתיים ימים" ( מ"א, א') אומר הנצי"ב מוולאז'ין: אמרו במדרש "אשרי הגבר אשר שם ה' מבטחו ולא פנה אל רהבים" (תהלים מ', ה') – זה יוסף. ומוסיף המדרש: על ידי שביקש יוסף משר המשקים שיזכיר אותו לטובה לפני פרעה "וזכרתני והזכרתני", נתווספו לו עוד שנתיים ישיבה בבית הסוהר. (בראשית רבה פט'). מכאן שאין לסמוך על הנס בלבד, אלא צריך לעשות ולפעול גם בדרך הטבע, כדי להקל על סבל ומצוקה. ולמה נענש יוסף ששם מבטחו בשר המשקים? מפני שעם הצדיקים מדקדק הקב"ה כחוט השערה.

    טובתם של רשעים
    "ויהי מקץ שנתיים ימים" (מ"א, א'): אומר רבי יהונתן אייבשיץ. לא מפני שבטח בשר המשקים שיזכירהו לטובה לפני פרעה נענש יוסף, אלא בעת הצורך מותר לבטוח בטובתו של אדם כשר. שהרי הקב"ה שולח ישועות בדרך הטבע על ידי אדם. יוסף נענש על שבטח באדם רשע. אמרו חז"ל: "טובתם של רשעים רעה היא אצל צדיקים" (יבמות קג', ע"א).

    "בני בינה ימי שמונה קבעו שיר ורננים"
    *רבינו בחיי כתב "דברים רבים בבית המקדש נתקנו במספר שמונה": שמונה בגדיו של כהן הגדול, שמונה כלי שיר בהם ניגנו הלוויים, שמונה סממנים בעלי ריח טוב בקטורת ובשמן המשחה, שמונה בדים לנשיאת כלי הקודש, בארון ובשולחן ובשני המזבחות, שמונת ימי המתנה מלדת הקורבן ועד הקרבתו. על כן נאה ויאה לקבוע מספר זה גם לימי החנוכה.

  • מהנעשה והנשמע ברמת-גן

    פרלמנט הילדים
    החל מהחודש האחרון, יוצא לדרך פרויקט ייחודי מסוגו המאפשר לתלמידי תיכון להשפיע על סדר היום במידה משמעותית. המדובר הוא במיזם על פי תלמידי ותלמידות כיתות ו' עד ח' מבתי הספר היסודיים בעיר יפגשו עם נציגי אגף החינוך ומשרד החינוך במטרה לאפשר לילדים להשפיע על סדר היום העירוני וכן ליצור במה להשמעת קולם ולחנכם למעורבות חברתית פעילה.

    נאבקים למען איכות החיים
    ראש העיר ישראל זינגר התייצב לפני מספר שבועות בבית המשפט יחד עם עשרות תושבים במסגרת המאבק על הקו הסגול של הרכבת הקלה שעשוי לפגוע ברמת חייהם של תושבי רמת גן. ראש העיר כתב לאחר הדיון: "כבוד שופטי בית המשפט העליון - השופט דנציגר ראש ההרכב, השופטת וילנר והשופט הנדל, אמרו בדיון בקול רם וברור - נת״ע לא מיצתה את הבדיקה לשינוי תוואי הקו הסגול שינוי שימנע אסון תחבורתי ופגיעה באיכות חיי תושבי העיר רמת-גן, בית המשפט הורה לנת״ע לבחון את הפתרון הראוי אותו הציגה העירייה (שנעשה במימון משרד התחבורה) - אנו נמשיך להיאבק יחד עם התושבים עד שנוכיח שהצדק עם תושבי רמת-גן!".

    רמת-גן למען ילדי הצרכים המיוחדים
    משרדי אקי"ם רמת-גן-גבעתיים החדשים נחנכו בחודש האחרון בטקס חגיגי בהשתתפות ראש העיר ישראל זינגר ובכירי העירייה. בדברי הברכה הודה ראש העיר, ישראל זינגר, לכל מי שתורם מזמנו לאורך השנה ומיישם הלכה למעשה את המוטו של אקי"ם, לפיו "חברה חזקה היא חברה מכלילה". אקי"ם הוא ארגון ארצי המיועד לאנשים עם מוגבלות שכלית ולבני משפחותיהם. סניף רמת-גן-גבעתיים הוקם בשנת 1975 ומאז ועד היום פועל למען מאות ילדים ובוגרים עם מוגבלות שכלית-התפתחותית, תוך קידום זכויותיהם ואיכות חייהם ובמטרה לקרב אותם לכלל הקהילה. הפעילות מתבצעת בשיתוף אגפי החינוך והשירותים החברתיים ומלווה בסיוע של מתנדבים וגופים שונים הנרתמים לעשייה המבורכת.

    פרויקט ייחודי ברמת-גן: מערך חוגים לילדים עם צרכים מיוחדים. לאחר שהופעל פיילוט בשנה שעברה, אשר סחף עימו המוני משתתפים, מחלקת נכויות בעיריית רמת-גן מציעה פרויקט ראשון מסוגו, המציע לילדים ובני נוער בגילאי 16-7 עם צרכים מיוחדים פעילויות העשרה מותאמות ומונגשות בליווי מדריכים מקצועיים. הפרויקט, בשיתוף מפעלי בית עמנואל ומתנ"ס רמת שיקמה, שם לו למטרה לספק פעילויות פנאי וחברה לילדים עם צרכים מיוחדים, על מנת לשלבם במרקם הקהילתי בעיר כשווים בני שווים.

    שבתות חזנות
    במסגרת פעילות התרבות בעיר, יופיע בשבת פרשת ויחי "שבת חזק" החזן העולמי אהרן שלמה וייסמן בבית הכנסת "עץ חיים". האירוע המרכזי יהיה כנהוג בתפילת שחרית חגיגית בה ינעים החזן בקולו בהשתתפות אישי ציבור ורבנים בראשם כבוד ראש העיר מר ישראל זינגר. תפילת שחרית 08:30. האירוע יתקיים ביוזמת המחלקה למסורת יהודית בראשות מר חיים גלרמן.

    ראש העיר עם החיילים
    ראש העיר ישראל זינגר הצטרף לאחרונה לכנס המתגייסים בהשתתפות 1,400 שמיניסטים, תלמידי התיכונים בעיר, שבקרוב יעלו על מדים וישרתו בצה״ל. בבא״ח 35 של הצנחנים, הוא פגש נערים ונערות איכותיים, אכפתיים וערכיים – "יש לנו בהחלט הרבה סיבות להיות גאים בנוער שלנו", אמר ראש העיר. "בהצלחה בנים ובנות יקרים - ומאחל גיוס משמעותי לכולם ותשמרו על עצמכם - ההורים ואנחנו מחכים לכם!".

כנס מתגייסים 2017


רמת-גן עירי עלון תורני חודשי לתושבי רמת-גן והסביבה. יו"ל על ידי הרב צבי שינפלד, יועץ ראש העיר לענייני דת ומסורת. מייל לתגובות והצעות: [email protected]