ראשי | מתחברים לקהילה | דת ומסורת | רמת-גן עירי - עלון תורני לתושבים | רמת-גן עירי - עלון מספר 9 רמת-גן עירי - עלון תורני לתושבים

רמת-גן עירי - עלון מספר 9

רמת-גן עירי - לעלון 9 המלא >>
 

  • ישראל זינגר
    ראש עיריית רמת-גן


    קוראים וקוראות יקרים,

    בימים אלה אנחנו מסכמים פעילות ענפה בעיר רמת-גן שהחלה בערב חג הפסח והסתיימה לאחר חג השבועות.

    התחלנו בסדר פסח, כאשר במקביל התקיימו שלושה סדרים במקומות שונים בעיר, ולצדם חולקו אינספור מנות קמחא דפסחא לתושבי העיר הזקוקים לכך. שבוע לאחר החג הגיע יום העצמאות ועמו סדרת אירועים לטובת תושבי העיר, ובמרכזם: 12 בימות בידור לכל גווני הציבור והופעות כל הגילאים. לאחר מכן הגיע יום ירושלים בו ציינו תושבי העיר 50 שנה לאיחודה של הבירה, אז ערכנו אירועים במספר מקומות כמו כיכר רמב"ם וסניפי בני עקיבא. לסיום, בחג השבועות קיימנו בבית האזרח הרצאות לאורך כל הלילה, חידון תנ"ך לנוער ועוד.

    חודשי תמוז-אב הם תקופת החופש, אבל מבחינת עשייה עירונית הם יהיו עמוסים לא פחות. במהלך הקיץ נמשיך לדאוג לקייטנות ומחנות קיץ לכל השכבות וגווני הציבור. בהזדמנות זאת אבקש מתושבי העיר לבדוק את זכאותם לקייטנות, כל אחד במוסד הלימודים בו למדים ילדיו. בימים אלו אנחנו גם אבלים על חורבן הבית, חובה עלינו לזכור זאת גם בימות החופשה והנופש.

    ולסיום, אנחנו בפרשת קורח השבוע. קורח הוא איש חשוב, חכם, פיקח, עשיר. כל המעלות היו לו. ואפילו היה מארבעת נושאי ארון הברית. אבל הקנאה אכלה אותו. תמיד חשב שאולי לאחר יש יותר. המסר שלנו הוא תמיד לראות את האחרים ולדאוג לכלל, ולא רק "האני".

    שלכם ובשבילכם, ישראל זינגר
    ראש העיר רמת-גן
  • דבר העורך | הרב צבי שינפלד, יועץ ראש העיר לענייני דת ומסורת בעיריית רמת-גן

    שלום לכם,

    "כל המתאבל על ירושלים זוכה ורואה בשמחתה" (תענית ל, ע"ב)
    חודש תמוז הוא זמן עצוב לעם ישראל. בחודש זה אנחנו קובעים צום ביום י"ז בתמוז כשאת העצב אנחנו ממשיכים שלושה שבועות לאחריו, עד ט' באב. הצום נקבע לזכר נפילת חומות ירושלים על ידי חילות האויב שטבחו בתושבי ירושלים הקדומה ומאוחר יותר החריבו את בית מקדשנו.

    הנביא זכריה מתנבא כי יבוא יום, והתאריכים הללו יהפכו לימי שמחה. כפי שכתב בספרו (זכריה ח', י"ט): "צום הרביעי (י"ז בתמוז) וצום החמישי (ט' באב) וצום השביעי (צום גדליה) וצום העשירי (עשרה בטבת) יהיה לבית יהודה לששון ולשמחה ולמועדים טובים..."

    כל שעלינו לעשות לשם כך, הוא להתגבר ולתקן את העבירות שהובילו לחורבן הנורא. עלינו לאהוב זה את זה אהבת חינם, להתעלות ברוחניות, או אז הימים הללו באמת יהפכו לימי שמחה.

    תהליך התיקון מתחיל עוד בתהליך הזיכרון. ימי בין המצרים הם גם ימים בהם עם ישראל יוצא לנפוש, וחובה עלינו גם בימים אלו של רוגע ושלווה לזכור את החורבן שחווינו בדורות הקודמים, למען נזכה לתקן את מעשינו ולהרבות באהבת חינם.
    שנזכה לגאולה שלמה ולבניין בית המקדש במהרה בימינו!

  • תושב אחד בחודש |איצ'ה שחם, חבר הנהלת העיר ומחזיק תיק אזרחים ותיקים

    מושיע הוותיקים: אם גם הוריכם הגמלאים מתגוררים ברמת גן, סביר להניח כי חשתם בשינוי מבורך בשנים האחרונות בכל הנוגע ליחס לאזרחים ותיקים ובני הדור השלישי. למהפכה הזאת אחראי לא אחר יצחק שחם, מחזיק תיק אזרחים ותיקים במועצת העיר.


    יצחק, המכונה איצ'ה, הפך את סוגיית הטיפול באזרחים ותיקים לסיפור הצלחה אותו הוא מקווה שיישמו גם במועצות שכנות. "אני בעצמי פנסיונר", אומר איצ'ה בריאיון מיוחד ל'רמת גן עירי'. "ולכן אני בחרתי להיות פעיל בתחום הזה דווקא". איצ'ה נולד בשנת 1936 ברמת גן להוריו שעלו מאודסה ופולין. הוריו המתינו שנים ארוכות לפרי בטן וכאשר ביקר הרב קוק זצ"ל בכפר גנים, האם ניגשה אל הרב וביקשה את ברכתו. הרב קוק איחל לאם: 'כעת חיה, יולד לך בן'. ואכן, כעבור שנה נולד התינוק ששמו נקרא: אברהם יצחק.

    הוריו ייסדו את שכונת 'נחלת גנים' שאז עוד לא הייתה שייכת לרמת גן. השכונה, באותם ימים, גבלה עם בתי הערבים ברחוב בן גוריון כיום. "היו לנו עימותים איתם. בתור ילדים, אני זוכר שהיו קטטות עם ילדיהם", מספר איצ'ה. בהמשך, עם ההכרזה על הקמת מדינת ישראל, היה האזור יעד לצבא המצרי. "המטה של צה"ל היה בסמוך", מספר איצ'ה. "ולכן הם לא הפסיקו להפציץ. דודה שלי והבן שלה נהרגו בהפצצות הללו". מלבד זאת, התמודדו תושבי השכונה עם יריות בלתי פוסקות מצד שכניהם הערבים. "היו אלו לילות מפחידים".

    לאחר מלחמת השחרור, התושבים הערבים עזבו את המקום, וחזר השקט. באותו שלב, עבר איצ'ה לקיבוץ. תחילה לקיבוץ נחשונים, ולאחר תקופת הכשרה הוא הועבר לקיבוץ שדות ים שעל אדמותיו כיום שוכנת העיר קיסריה האריסטוקרטית. "שדות ים נחשב לקיבוץ הכי עני", מספר איצ'ה. "ולכן מנהלי הקיבוץ רצו שנתפרנס, אז שלחו אותנו לדוג בים התיכון". איצ'ה וחבריו למדו מהר את העבודה והיו מפליגים לעיתים עד טורקיה למסעות שנמשכו ימים ארוכים. "היינו חוזרים לבית רק בסוף שבוע", הוא מספר.

    כאשר הגיע לגיל גיוס, הוא התגייס לצנחנים. באחת הפעולות שביצע בצבא הוא נפצע ואושפז בבית החולים. "באחת הפעמים", הוא נזכר. "הייתי עם גבס בכל גופיי למשך שנה שלמה". אך הכאבים הפיזיים לא הפילו את רוחו והוא בחר להשתתף בעוד מבצעים רבים ולמעשה לחם בכל מלחמות ישראל בשנות הקמתה של המדינה.

    לאחר שחרורו מהצבא, החל איצ'ה את דרכו האזרחית ותחילה עסק בתחום הבנייה. "כל השנים הללו התעסקתי בכמה תחומים ומילאתי תפקידים שונים בארץ ובעולם", הוא מספר. בין היתר שימש איצ'ה כנציג בינלאומי של קרן וכבעל מיזמים עסקיים שונים בהייטק. "בשנים האחרונות לפני שהתחלתי את פעילותי הציבורית, התעסקתי בעיקר בהוצאה לאור של מגזינים".

    לפני 12 שנה החליט איצ'ה להקדיש את חייו למען אזרחים ותיקים. הוא מספר כי מה שהביא אותו לטיפול במצוקותיהם היה העובדה כי כחמישית מתושבי רמת גן הם אזרחים ותיקים שאינם מקבלים מהעירייה דבר, מחינוך ועד שירותי רווחה. "שאלתי את עצמי: מה העירייה נותנת להם?", הוא מסביר. "ואז החלטתי לקיים להם פעילויות".

    הפעילות הראשונה נקראה "גמלאים ונהנים" ובמסגרתה קיים איצ'ה טיולי יום, הצגות תיאטרון, ומועדונים חברתיים. "המשתתפים הראשונים מאוד נהנו והרחבנו את הפעילות עם השנים". בבחירות שהתקיימו לפני שתי קדנציות, נבחר איצ'ה על הטיקט של סיוע לאזרחים ותיקים ומאז הפכו חייו לרצף בלתי פוסק של עשייה למענם ומלבד תפקידיו בעירייה, הוא פעיל גם בהסתדרות הגמלאים הדואגת לזכויותיהם.

    אט אט, התרחבה הפעילות ובשנים האחרונות היא כוללת אירוח אזרחים ותיקים בחגים. "בפסח האחרון ערכנו 2 ליל סדר בהשתתפות 200 איש יחד". הוא מסביר כי לא מעט אזרחים שילדיהם נוסעים לחו"ל בחג, מעוניינים לערוך את החג בצוותה ולא להישאר לבד בביתם. "גם בראש השנה ובחגים האחרים אנחנו מקיימים סעודות חג משותפות".

    עם זאת, מקפיד איצ'ה כי הפעילות לא תהיה בשבת. "יש לנו סטטוס קוו ואין פעילות בכלל בשבת. גם כאשר פונים אליי ומבקשים לפתוח את המועדון בשבת בשביל אלו שלא שומרים שבת, אני מסרב כי אנו שומרים על הדבר הזה באופן חד משמעי".

    "דבר אחד חשוב לי לציין", מסכם איצ'ה בסוף דבריו. "כל הפעילות הזאת לא הייתה מתקיימת בלי הרוח הגבית שאני מקבל מראש העיר ומהנהלת העיר. בלי זה, לא היה כלום".
  • משולחן המערכת | "החכם עיניו בראשו"

    רש"י, בראשית הפרשה (פסוק ז') שואל שאלה רטורית: "קורח שפיקח היה, מה ראה לשטות זה? כלומר, למה ראה צורך למרוד במשה ואהרן? ומשיב רש"י: "עינו הטעתו", ראה שלשלת גדולה יוצאת ממנו, שמואל, ששקול כנגד משה ואהרן... ותלה בעצמו ולא ראה יפה". דברי רש"י לקוחים ממדרש תנחומא פרק ה'. בפרק ב' במדרש תנחומא כתוב: "אמרו חז"ל, חכם גדול היה קרח ומטועני הארון היה". אם כן, מצינו שני ציטוטים שונים ונפרדים על "מעלותיו וסגולותיו" של קורח. מה משמעותן של אמירות אלה?

    באשר למאמר הראשון, התשובה היא כך: זיכרון מהו? זהו שילוב וחיבור של מורשת העבר מצד אחד, והנחלתו לעתיד, לדורות הבאים. מצד שני, כאשר אנו עורכים "יום זיכרון" לזכר הורים או קרובים, הרי איננו מתכוונים רק לזכור את מי ומה שהיה, אלא חשוב יותר להעביר את מורשתם אל הדורות הבאים שימשיכו ללכת בדרכם. הוי אומר: זיכרון זוהי "משוואה" שפירושה: חיבור בין העבר והעתיד.

    בתורה נאמר: "והיה לך לאות על ידך ולזיכרון בין עיניך", (שמות י"ג, ט'). מהו "זיכרון"? אומרת התורה: "בין עינייך". היינו, בין שתי ה"עיניים" (בין שתי אותיות העין: ע' אחת של ע'בר ו-ע' אחת של ע'תיד) הוי אומר: הנוסחה של "זיכרון" מהו? זהו "קו - התפר" שמחבר את העבר לעתיד. זהו גם הרעיון העומד מאחורי "ראש השנה", הנקרא גם "יום הזיכרון", והוא נחוג במשך יומיים. למה? כי היום הראשון הוא סוף השנה, היינו שייך לעבר. לשנה החולפת. ואילו היום השני שייך לעתיד, לשנה החדשה.

    ומכאן לפרשתנו: קורח שהיה לו עבר מפואר (בן יצהר, בן קהת, בן לוי, נכדו של יעקב אבינו), אך לא השכיל להתחבר אל העתיד, לא ראה נכון את הנולד. הוא לא נמנה על סוג החכמים "שעיניהם בראשם". וכלשון רש"י: "לקח עצמו לצד אחד להיות נחלק מן העדה". על זה שואל בצדק רש"י : "קורח שפיקח היה מה ראה לשטות זה"? ועל כך משיב רש"י תשובה קצרה: "עינו הטעתו"! העין של העתיד הטעתה והטתה אותו להיות נחלק מן העדה ולהתנתק מן העין של העבר, וסופו נבלע בתוך האדמה. כאשר אין עתיד, נגמרים החיים. וכמו שאמר רש"י: "הוא (קורח) לא ראה יפה, אך משה היה רואה".

    ב. באשר למאמר השני של המדרש: "קרח חכם גדול היה ומטועני הארון היה", יש לשאול: מה התכוונו חכמים לרמוז לנו בכך שהיה מטועני הארון? האם זו אמורה להיות "מחמאה" או "ביקורת"? האם מציינים זאת לשבחו של קורח, או לגנותו? האם "נשיאת הארון" קשורה להתנהגותו של קורח? נראה לי, כי אכן יש בזה רמז לנימת הביקורת שחכמינו מפנים כלפי קורח. העובדה שקורח היה מנושאי הארון וללא ספק גם ידע היטב מה שיש בתוך הארון. ומה יש בתוך הארון?

    הנה מה שאומרת לנו הגמרא במסכת בבא-בתרא דף י"ד: "לוחות ושברי לוחות היו מונחים בארון". רש"י מוסיף מילה אחת: "שברי לוחות מונחים תחת הלוחות". כלומר, הלוחות השלמים היו מונחים על שברי הלוחות הראשונים. שואל המהר"ל מפראג, בספרו "גבורות ה'": מה מוסיף לנו רש"י במילה תחת ללוחות, למה מתכוון רש"י? ומשיב המהר"ל: רש"י רוצה לרמוז לנו כי שברי הלוחות הראשונים היו הבסיס, המקור, השורש לקדושת הלוחות השניים השלמים. רוצה לומר, כי כל חשיבותם וגדולתם של הלוחות החדשים הוא בכך, שהם יונקים ושואבים את קדושתם מן ה"לוחות הראשונים"!!!

    חיבור של הלוחות החדשים, של הדור החדש, אל הלוחות הראשונים, אל שרשי העבר, הוא הכוח שמקנה לתורה שלנו את הממד האלוקי והערכי, ואת היכולת והחובה המוסרית לקיים את כל מצוות התורה בעתיד, כפי ששמרו עליה אבותינו בדורות הקודמים ומסרו נפשם עליה בעבר. קורח, כנראה לא נתן לבו ועינו על כך.


  • עשה לך רב |שו"ת אקטואלי בענייני הלכה / הרב צבי שינפלד

    ש. למה קראו לחודש תמוז דווקא בשם זה? הרי זה שם "אל בבלי".
    זאת לא עבודה זרה?.
    ת. באר הרמב"ן שזהו זכר לגלות בבל ממנה נושענו, ועל כן שמרו את שם החודשים שלהם להזכיר שהשם גאלנו מטומאה זו.
    ש. אני חולה קרוהן ובמצבי מלווה בעליות וירידות, ובשל התרופות יש ליע תחושת רעבון. מה עלי לעשות ביום תענית זה?
    ת. אסור לך לצום ביום זה. וגם בצום תשעה באב השנה.
    ש. המשך לשאלתי. הדיאטה שלי כוללת בעיקר בשר עוף, האם בתשעת
    בתשעת הימים אוכל להמשיך בתפריט שלי המבוסס על מרק עוף.
    ת. בהחלט. תמשיך לאכול כנדרש, אני מאחל לך רפואה שלימה.
    ש. בצום יש כאבי ראש חזקים וחולשה כללית. האם אוכל לקחת כדור-פלגין
    נגד כאבים.
    ת. כן. אם מצבך ימשיך, בפרט אחרי חצות היום.
    ש. אני טס לאנגליה, עליתי לטיסה ביום הצום בשעה 18:00 סיום הצום
    ת. סיום הצום במקום שאתה נמצא. כלומר בלונדון.
    ש. האם מותר לצחצח שיניים בצום?
    ת. צחצוח שיניים עדיף להמנע.
    ש. האם מותר להתקלח?
    ת. מעיקר הדין מותר.
    ש. האם מותר לי להתאפר, ולמרוח קרם לחות וקרם גוף.
    ת. מעיקר הדין מותר, ובפרט לאשה.
    ש. הא אשה חייבת בצום?
    ת. כן חייבת. ובמידה וקשה לך, יש מקום להקל.
    ש. אני מניקה תינוקת, האם אני חייבת בצום?
    ת. אינך חייבת לצום, ואף אסור לך לצום. אפילו עם את מניקה קצת.

  • סיפורי חסידים / מפי השמועה

    כשעדת קורח מרדה במשה רבינו וכפרה בשליחותו, מסר דינו לשמים וממרום הוכחה צדקתו. כך גם במעשה שלפינו. הגאון הקדוש רבי ניסים ביתאן זצ"ל מג'רבא היה יושה על התורה והעבודה, ולפרנסתו היה קונה צמר ונותן לערבי אחד לארוג ממנו טליתות. הערבי היה מביא לרב את האריגים והרב היה מוכרם ומתפרנס בדחקות, ובלבד שיוכל להמשיך ולעסוק בתורה הקדושה בקדושה ובטהרה.

    באו ואמרו לרב : "דע לך, שהערבי מרמה אותך. הוא גונב ממך צמר, ומוכרו. אינו משתמש בכולו ללאריגת הטליתות !"
    אבל הרב מיאן להטות אוזן לדיבה, והאמין לערבי שאינו מועל באימון ואינו שולח יד. ברם, הרינונים לא פסקו. דורשי טובתו של הרב באו והעידו שהערבי מוכר מן הצמר והביאו שמות של הקונים, מועדים ומחירים. ניכרים היו דברי אמת.

    קרא הרב לערבי, שהכחיש את הדברים מכל כל, נשבע בכל הקדוש לו וזעק חמס על החשד בכשרים והטלת הרבב.
    אמר לו הרב: "אף אני לא האמנתי למוציאי הדיבה – וגם כעת איני משוכנע ברכתך. לפיכך, לא אחדל לסחור עימך".
    נהרו פניו של הערבי...

    "אבל", הוסיף הרב ואמר, "מכיוון שנשבעת באלוקים, אף אני אמסור לפניו את דיני. אם אמנם מעלת בצמר ומכרת ממנו, יענישך כרשעתך. ואם שקר ענו בך, לא יקרך כלום. מן השמים יוכיחו הצדק עם מי".

    לא עברו שלושה ימים, והערבי מת מיתה חטופה. נרכשו הכל, הקונים באו והודו שקנו סחורה גנובה, ושם שמים התקדש בקרב יהודים ונכרים כאחד!

    על מה הצטער במיוחד רבי יהונתן אייבשיץ?
    רבי יהונתן אייבשיץ, רבה של פארג במאה הי"ח. סבל קשות מעלילות שווא שהעלילו עליו, כאילו הוא הולך אחר שרידי תנועתו של שבתי צבי. (משיח-שקר. שחי בשנים 1676-1626). אמר פעם רבי יהונתן אייבשיץ למקורביו: גלוי וידוע לפני מי שאמר והיה העולם, שאילו קרעו את בשרי מעלי – לא היה דמי שותת, כתוצאה משפיכות דמים הנגרמת לי בימים אלה. אבל אני מתנחם בעובדה, שהיו כמה גדולים וטובים ממני, שגם אותם חשדו במה שלא היה בהם. ומי לנו גדול ממשה רבינו, שרודפי שררה בישראל הטילו בו חשדות שווא ושקר (במחלוקת קורח ועדתו).

    עם זאת – הוסיף רבי יהונתן בעצב – גדול צערי על כך, שבמחלוקת קורח ביקש יעקב אבינו רחמים על עצמו, שלא ייזכר שמו על המחלוקת הקשה ההיא: ואילו המחלוקת שפשטה בכמה קהילות בזמן הזה עומד דווקא יעקב בראש המקטרגים עלי (בדברים אלה התכוון לרבי יעקב עמדין, ראש מתנגדיו ומאשימיו בשבתאות).


  • פרפראות לשולחן שבת קודש | מדרשי חז"ל

    "ויקח קורח בן-יצהר בן-קהת בן-לוי (ט"ז, א')
    "ויקח" – שלקח מיקח רע לעצמו:, "קורח" – שנעשה קרחה בישראל: "בן-יצהר" – בן שהרתיח עליו את כל העולם כצהריים, "בן-קהת" – בן שהקהה שיני מולידיו: "בן-לוי" – בן שנעשה לוויה בגיהנם. (סנהדרין קט', ב')

    מרד בה' ובמשה עבדו
    ויקח קורח (טז', א') – אומר רבי שמשון רפאל הירש: יש סמיכות פרשיות בין חטא המרגלים למחלוקת קורח: "שלח" -היא פרשת המרד בה': "קורח" – היא פרשת המרד במשה עבדו.

    מידות הארון
    ויקח קורח (טז', א') – אמרו חז"ל (מדרש רבה יח', ג'): "חכם גדול היה קורח ומטועני הארון". אומר רבי עקיבא סופר מפרשבורג: מידות הארון שבורות היו ולא אמות שלמות, כנאמר (שמות כה', י') "ועשו ארון – אמתיים וחצי ארכו, ואמה וחצי רחבו ואמה וחצי קומתו". קורח היה צריך ללמוד ממידות הארון, שאף על פי ש"חכם גדול ומטועני הארון" היה, לא הגיע לשלמות, והיה עליו לנהוג ענוה ולא לבקש גדולה לעצמו.

    ענוה פסולה
    רבי שלום מיבלז' היה אומר: קרח עניו היה, אלא שענוותנותו הייתה פסולה, שהיה אומר: איני צדייק, וגם אחרים אינם צדיקים. אבל משה רבנו – עניו אמת היה, שהיה אומר : איני צדיק, אבל עמך ישראל כולם צדיקים הם.

    לך ה' הגדולה
    "ויקח יתרו" – "לקח את עצמו" (רש"י). רבי שמחה בונים מפשיסחה היה אומר: גדולה אין אדם נוטל לעצמו, אלא מן השמים נותנים אותה. קורח מיוחס היה, עשיר ופיקח, והיה ראוי לכהונה רמה ולמלכות. ולא זכה להגיע אליהן, מפני "ויקח קורח" – שלא המתין כי מן השמים יקראו לו לגדולה, אלא בא ותבע אותה לעצמו בפה, במדון ובמחלוקת.

    אשר אני נותן
    "ויקח קורח" – לקח את עצמו" (רש"י), הוא היה אומר: מנהיג ישראל נותן ומעניק טובה וברכה לכלל ולפרט. ואילו כל מהותו של קורח הייתה "ויקח", הכל לטובת עצמו.

    וירדו חיים שאולה
    (טז', ל')
    שאל הגאון רבי סולימאן אוחנא זצ"ל, מתלמידי הארי הקדוש זצ"ל: מדוע נענשו קורח ועדתו בעונש נצחי של בליעה בקרקע וייסורים בשאול, ולא מתו במגפה ובשאר עונשים?.

    ותירץ, כי אם היו מתים במגפה, היה פיתחון פה לומר שלמעשה צדקו בטענתם, אלא מתו בעוון הפגיעה בכבודו של משה רבינו, שכולם הודו בצדקותו, אך לא בשררותו, כפי שמצינו רבים שנכוו בנחלתם של צדיקים. לפיכך נענשו בעונש מיוחד ונורא. "אם בריאה יברא ה'". עונש בו ירדו שאולה ושם יכריזו: "משה אמת ותורתו אמת"!

  • מהנעשה והנשמע ברמת-גן

    מגמת התחדשות: עוד גן מרהיב בעיר
    ראש העירייה ישראל זינגר הודיע לאחרונה כי הם עורכים הכנות אחרונות לקראת פתיחתו של גן הפיקוסים ברמת שקמה. בגן החדש תמצאו מתקני טיפוס, מגלשות, מתקנים לקטנטנים, מתקני כושר ועוד. ראש העיר הגיע להתרשם מהתקדמות ההקמה כאשר בקרוב תתקיים ההשקה הרשמית לטובת תושבי העיר

    לטובת הנהגים: שילוט רמזורים
    מחלקת התנועה החלה בימים אלה בפרויקט נרחב למספור ושילוט כלל הרמזורים בעיר, על מנת לאפשר התמצאות נוחה יותר של הנהגים באמצעות שלט מכוון וחץ לרחוב אליו פונים, שייתלה לצד הרמזור. במחלקת התנועה מקווים כי הקלת ההתמצאות באמצעות השלטים התלויים תשפר בתוך כך את הבטיחות של משתמשי הדרך. כמו כן, פרויקט זה עשוי גם להקל על ההתמצאות במקרי חירום ומפגעים.

    רמת-גן עירי עלון תורני חודשי לתושבי רמת-גן והסביבה. יו"ל על ידי הרב צבי שינפלד, יועץ ראש העיר לענייני דת ומסורת. מייל לתגובות והצעות: [email protected]