ראשי | עושים עסקים | כתבות עושים עסקים | מהפכה ברישוי לבעלי העסקים בעיר | מהפכה ברישוי לבעלי העסקים בעיר כתבות עושים עסקים

מהפכה ברישוי לבעלי העסקים בעיר

מהפכה בתחום הרישוי: מערכת ממוחשבת חדשה תסייע לבעלי עסקים ברמת-גן לנהל את העסק. אגף הרישוי בראשותו של סגן ראש העיר, עו"ד רועי ברזילי, מקדם בימים אלה פרויקט מיוחד שיאפשר לכל בעל עסק בעיר גישה לכרטיס עסק ובו כל המידע הנחוץ על תהליכי הרישוי והפיקוח


 

כחלק מתפיסת השקיפות של הנהלת העיר החדשה וייעול תהליכי הרישוי העסקי והגברת האכיפה, הוחלט לקדם פרויקט לבניית תיק עסק עבור כל בעלי עסקים הפועלים בעיר .מטרת הפרויקט הינה לשקף את כלל המידע הקיים במערכות העירייה לבעל העסק במודול מיוחד שיוקם במערכת הCRM. את הפן הטכני של הפרויקט מלווה אגף מערכות מידע ומחשוב בניהולו של מנהל אגף מערכות מידע ומחשוב, קובי נוח.


הפרויקט יתקדם בכמה שלבים ובשלב ראשון יקבלו בעלי העסקים גישה למידע הרלוונטי על העסק שלהם באמצעות 'כרטיס עסק' שייבנה באתר העירייה במסגרת פורטל מיוחד שיוקם לצורך כך. פיתוח פורטל ייעודי באתר העירייה יאפשר לבתי העסק לגשת ולקבל את המידע על מצב העסק במקום אחד במקום לעבור בין כל המחלקות. דוגמא למידע שיהיה חשוף ומרוכז לבעלי העסקים הוא מועדים לתשלום אגרות, סטטוס הגשת בקשות, רישוי, שילוט וכדומה.


בשלב השני של הפרויקט ובמסגרת מדיניות העירייה להפוך את הפקחים העירוניים למודל של פקח רב תכליתי (פיקוח מרוכז שחוסך זמן ומשאבים) יוקם ממשק חיצוני למערכת הCRM שיאפשר לפקחים בשטח לקבל תמונה מלאה על מצב העסק ועמידתו בתנאי הרישיון וכן סטטוס רישוי .

כיום קיימים בעירייה פקחים שונים לעניינים שונים כגון פקח שמגיע לצורך רישוי עסקים, מפקח בנייה של ההנדסה, מפקח וטרינרי, פיקוח עירוני ועוד, כשכל אחד מבצע את עבודתו בנפרד. המערכת החדשה תסנכרן את כל המידע במקום אחד.